Menu

FoodTruck Customer Service: 6 Tips!

Geplaatst op 09-06-2021 door Redactie

Customer service is king. Dit is een uitspraak die iedereen wel kent en gehoord heeft. Nog belangrijker is dat deze uitspraak ook daadwerkelijk waar is, want tevreden klanten zijn terugkerende klanten. 

Het is voor iedere ondernemer belangrijk om stil te staan bij customer service. Maar wat is customer service dan precies? Onder customer service kan je al het klantcontact zien, dus hoe een klant het gehele bezoek aan jouw FoodTruck ervaart. En het is aan jou om deze ervaring onvergetelijk te maken voor iedere nieuwe bezoeker bij jouw FoodTruck. Hiervoor hebben wij een aantal tips voor jullie op een rij gezet.

    • Begroet jouw klanten. Begroet jouw klanten altijd op een vriendelijke manier. Laat zien dat jij blij bent dat zij er zijn. De begroeting is de eerste indruk die bezoekers krijgen over jouw FoodTruck. Zorg ervoor dat zij zich dan ook direct welkom voelen.
    • Introduceer jouw merk. Stel je klanten op de hoogte van wat jij te bieden hebt. Introduceer jouw signature dish en alle overige gerechten die jij op de menukaart van jouw FoodTruck hebt staan. Beantwoord alle vragen waar jouw klanten mee komen, dit resulteert ook vaak in erg leuke gesprekken. Vaak zijn klanten benieuwd naar hoe jij op het idee bent gekomen om een FoodTruck te beginnen en waar bijvoorbeeld jouw signature dish vandaan komt!
    • Focus op de klant. Vergeet hem of haar niet zodra zij de bestelling geplaatst hebben, maar toon ook interesse in hem of haar. Je kan natuurlijk ook zorgen dat een werknemer zich voornamelijk focust op het opnemen van bestellingen en daarbij een praatje maken met de klanten. Daarnaast is het ook een goede optie om leuke muziek aan te zetten bij jouw FoodTruck. Welke manier je ook kiest om jouw gasten zich op hun gemak te laten voelen is niet het belangrijkste, zolang jij er voor zorgt dat het een manier is die bij jou past en zolang jouw gasten zich op een gemak voelen heb jij jouw doel bereikt.
    • Werk altijd met een glimlach. Jouw houding en gezichtsuitdrukking spreken boekdelen. Het is daarom erg belangrijk op een open te houding te behouden, waardoor gasten zich sneller op hun gemak zullen voelen. Een praatje maken zal ook vlotter verlopen en een klant zal zich hierdoor ook sneller gewaardeerd voelen. Serveer ook altijd met een glimlach op je gezicht, en laat zien dat jij oprecht blij bent dat zij ervoor hebben gekozen om een van jouw gerechten te proberen die jij met liefde bereid vanuit jouw FoodTruck.
    • Bedank jouw gasten. Dit geeft een gevoel van waardering, en kan ervoor zorgen dat zij sneller bij jouw FoodTruck aan zullen kloppen als zij opnieuw zin hebben in een lekker drankje of hapje. Daarnaast is dit ook de laatste kans om te laten zien dat jij hun aanwezigheid hebt gewaardeerd en hen ook graag weer terug zou willen zien!
    • Train jouw personeel.Al je medewerkers moeten weten hoe ze moeten communiceren en omgaan met met consumenten. Bied werknemerstraining aan die jouw werknemers de vaardigheden geeft die ze nodig hebben om uitstekende service te bieden tijdens de hele klantervaring.

    FoodTruck Customer Service: 6 Tips!
« Vorige
Bericht 110 van 368
Volgende »