Menu

Twitter: Hoe kunnen FoodTrucks het gebruiken?

Geplaatst op 21-02-2022 door Redactie

Twitter wordt vaak omschreven als een sociaal netwerk van academici en beroemdheden. In tegenstelling tot deze beschrijving analyseren we in het artikel van vandaag de voordelen die Twitter heeft ten opzichte van andere sociale netwerken.

  • WAAROM TWITTER?

    Om te beginnen is Twitter handig voor het extraheren van informatie over best practices. De wendbaarheid van het sociale netwerk maakt het mogelijk om informatiebronnen uit te wisselen en deugdzame cirkels weer aan te wakkeren.

    Ten tweede kan Twitter worden gebruikt als marketingtool. Vaak zijn de gebruikers van Instagram of Facebook niet dezelfde als die van Twitter, dus als je een voet op dit sociale netwerk hebt, kun je je interessepubliek uitbreiden.

    WAAROM TWITTER?
  • GEBRUIK

    Zoals we al hebben beschreven, staat Twitter de uitwisseling van informatie en best practices toe. De geschreven vorm en de mogelijkheid om links naar andere pagina's te tweeten, maken het een bodemloze bron van gespecialiseerde informatie.

    Om die Food Trucks te vinden die vooral tweeters zijn, ga je eerst naar Google en zoek je naar Food Trucks die bijzonder succesvol zijn op Twitter. Op Twitter vind je snel studies die beschrijven wat de ene foodtruck van de andere onderscheidt. In die zin dient Twitter niet alleen als informatiebron, maar ook als marketinginstrument.

    Wanneer je het gedrag van een FoodTrucks op Twitter observeert, richt je dan op de volgende aspecten:

    • Hoe vaak tweeten FoodTrucks?
    • Over welke onderwerpen tweeten ze?
    • Hoe gaan ze om met opmerkingen, vragen en klachten van klanten?
    • Bieden ze kortingen of geschenken aan de volgers?
    • Hoe communiceer je met andere trucks of bedrijven?
    • Wat maakt jouw Twitter-account anders dan de rest?

    Net zoals je goede praktijken moet identificeren, is het ook handig om te weten welke gedrag beter vermijden. Een belangrijk punt is om nooit te vergeten dat je het bedrijf vertegenwoordigt, niet jezelf.

  • CONCLUSIE

    Je zult al snel merken dat het gebruik van Twitter erg gevarieerd is. Waar sommige FoodTrucks zich richten op het marketingaspect, breiden anderen hun netwerk van contacten liever uit door contact op te nemen met cateringbedrijven of organisatoren van evenementen. Eén conclusie lijkt voor de hand te liggen: Twitter dient om interne praktijken te verbeteren en om het bereik van je FoodTruck uit te breiden naar andere bevolkingsgroepen.

    CONCLUSIE
« Vorige
Bericht 83 van 366
Volgende »