Menu

FoodTruck Succes: Klantrelaties Opbouwen

Geplaatst op 20-09-2022 door Redactie

Wat moet je doen nu je FoodTruck operationeel is? Meestal is de volgende fase het plannen hoe je van je mobiele voedselbedrijf een succes gaat maken. Helaas is een fantastisch FoodTruck menu niet genoeg. Wat kun je dan doen? Het antwoord wordt vaak over het hoofd gezien, maar je klanten en de interactie met hen zijn een van de belangrijkste dingen die de toekomst van je FoodTruck bepalen.

  • FEEDBACK VRAGEN

    Voordat je de details van je menu bepaalt, moet je je richten op het creëren van sterke klantenrelaties voor je FoodTruck. Begin met het zoeken naar de meningen van de mensen in je doelmarkt. Bij het bepalen van de specifieke gerechten die je FoodTruck zal serveren, is de mening van je klanten belangrijker dan die van jezelf. Haal ze meteen aan boord om te leren wat nodig is voor het succes van je mobiele voedselbedrijf. Volg hun reacties op je gerechten en pas je pad aan op basis van wat ze zeggen. Dit soort vroege integratie van feedback in jouw strategie voor klantenbeheer zal garanderen dat je bedrijf in de juiste richting gaat. Bovendien zal het je voorbereiden op het ontvangen van advies van het juiste publiek. Je FoodTruck zal dit kunnen doen en zich kunnen voorbereiden op toekomstige verschuivingen in de markt.

    FEEDBACK VRAGEN
  • TRAIN JE MEDEWERKERS

    Je FoodTruck personeel heeft maar één kans om een goede eerste indruk te maken op een klant. Je zou je bedrijf schaden als je toestaat dat ze onvoorbereid die situatie ingaan. De geloofwaardigheid van je FoodTruck wordt bepaald in de eerste minuut dat de klant het loket benadert. Steek er tijd in vanaf de eerste werkdag van de werknemer. Het vertrouwen van een klant in je FoodTruck en je menu kan alleen groeien als ze die eerste kennismaking met succes kunnen doorstaan. Als je meer wilt weten over het trainen van je personeel, klik dan hier.

    TRAIN JE MEDEWERKERS
  • LOYALITEITSPROGROMMA

    Elke consument wil zich gewaardeerd voelen. Door een loyaliteitsbeloningsprogramma op te zetten, kan je jouw klanten bedanken voor hun keuze om bij jouw Food Truck te dineren. Door kortingen en gratis producten op je menu aan te bieden na een bepaald aantal transacties, kun je bestaande klanten aanmoedigen om opnieuw zaken met je te doen en nieuwe klanten aantrekken. Door een beloningsprogramma op te zetten, kun je je toewijding aan je klanten tonen en hun voortdurende zaken verdienen.

  • WAT ALS HET EEN EERSTE KEER IS?

    Er is een andere manier waarop je moet omgaan met mensen die je FoodTruck voor het eerst bezoeken om ervoor te zorgen dat ze je FoodTruck opnieuw zullen bezoeken. Een paar tips:

    • Verkrijg contactinformatie en stuur een e-mail. Geef elke nieuwe klant een klein briefje met het verzoek om hun e-mailadres. Stuur daarna een follow-up e-mail en vraag om feedback (zie de eerste paragraaf). Je kunthen ook een kleine korting aanbieden voor hun volgende bezoek. Als ze van je eten hielden, komen ze zeker terug.
    • Bied andere communicatiemiddelen aan. Zorg ervoor dat je website, Facebook-pagina en Twitter-account op het menubord en op de wikkel van je foodtruck staan, als je die hebt (dat zou je moeten hebben). Je zou er versteld van staan hoeveel klanten daar rondneuzen voordat ze een aankoop doen.
    • Laat ze achter met een aandenken. Dit kan een menukopie of een visitekaartje zijn. Je weet nooit waar of aan wie dit marketingmateriaal wordt uitgedeeld.

    WAT ALS HET EEN EERSTE KEER IS?
Archief
Deel dit artikel

Gastbloggen?

We zijn altijd op zoek naar enthousiaste schrijvers voor ons platform. Neem vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier.

Contact opnemen
« Vorige
Bericht 63 van 370
Volgende »