Menu

FoodTruck klanten: hoe moet je klanten met voedselallergieën tegemoet komen?

Geplaatst op 10-10-2022 door Redactie

Volgens de World Allergy Organization hebben wereldwijd tot 250 miljoen mensen een voedselallergie. Elk restaurant of voedingsdienst zal uiteindelijk moeten overwegen hoe om te gaan met voedselallergieën. Veel mensen hebben hun hele leven te maken met een voedselallergie, elke dag en bij elke maaltijd. Op zijn minst zou jij, als Food Truck eigenaar, jezelf moeten informeren over voedselallergieën, zodat je kunt bijdragen aan het veilig houden van deze mensen. Je zult ongetwijfeld veel vragen krijgen over voedselallergenen en bereidingstechnieken. Je zult voor jezelf moeten bepalen hoeveel meer je bereid bent te geven om hen tegemoet te komen.

  • MEEST VOORKOMENDE ALLERGIEËN

    Laten we beginnen met de meest voorkomende voedingsmiddelen die voedselallergieën en -intolleranties veroorzaken: zuivel, eieren, vis, schaaldieren, amandelen, pinda's, soja en tarwe. Voor sommige FoodTrucks is het aanpakken van klanten die gevoelig zijn voor bepaalde ingrediënten zo eenvoudig als overschakelen op havermelk, glutenvrije broodjes of het vervangen van de sojasaus. Voor sommige mensen is het praktisch onmogelijk om van alle 8 allergieën af te komen. Maar zelfs als je slechts tegemoet kunt komen aan klanten die allergieën hebben voor één of twee van deze voedingsmiddelen, lever je toch een belangrijke bijdrage om veel klanten meer eetgelegenheden te bieden.

    MEEST VOORKOMENDE ALLERGIEËN
  • LABEL ALLERGIE-VRIJ ITEMS

    Zorg ervoor dat mensen weten of je allergeenvrije gerechten serveert of als optie aanbiedt. Als je bijvoorbeeld eenvoudige pictogrammen aan jouw menu toevoegt om aan te geven dat een product vrij is van zuivel of gluten, wordt het voor mensen met een allergie veel eenvoudiger om door jouw menu te navigeren. Het is moeilijk te overdrijven hoe blij deze klanten zullen zijn met zo'n eenvoudige actie. Bovendien is dit ook geweldige marketing voor je FoodTruck. Post op je socials dat je producten aanbiedt zonder deze allergiegevoelige voedingsmiddelen en word hun favoriete FoodTruck!

    LABEL ALLERGIE-VRIJ ITEMS
  • TRAIN JOUW WERKNEMERS

    Misverstanden over allergieën en intoleranties kunnen tot verwarring leiden. Terwijl een klant met lactose-intolerantie misschien wel wat geraspte parmezaan kan eten zonder ziek te worden, kan voor iemand anders zelfs het kleinste beetje zuivel fataal zijn. Om te voorkomen dat er fouten worden gemaakt en verzoeken worden opgemerkt of genegeerd, is voorlichting essentieel. Met behulp van de juiste opleiding zouden jouw werknemers op de hoogte moeten zijn van alle mogelijke voedselallergieën, hoe gevaarlijk ze kunnen zijn, en hoe ze moeten reageren op verzoeken om informatie over allergenen. Het zal niet alleen helpen om ongelukken met allergenen of hygiëne te voorkomen, maar het zal jouw team ook de zekerheid en kennis geven die ze nodig hebben om klanten op hun gemak te stellen.

    TRAIN JOUW WERKNEMERS
  • VOORKOM BESMETTING IN DE KEUKEN

    Keukens van FoodTrucks hebben vaak niet genoeg ruimte voor aparte opslag- en bereidingsruimten, wat het beheer van allergenen bemoeilijkt. Kruisbesmetting kan gemakkelijk worden veroorzaakt door gedeelde apparatuur, onjuiste voedseletikettering, slechte ventilatie, besmette schorten, gedeelde friteuses en kookolie, en slechte hygiëne. Maar zelfs de kleinste keukens kunnen eenvoudige maatregelen nemen om het gevaar van besmetting met allergenen aanzienlijk te verminderen. De meest cruciale activiteit is om producten met en zonder allergenen uit elkaar te houden. Andere maatregelen zijn veelvuldig handen wassen, werkplekken en gereedschap na elke handeling ontsmetten, en voor verschillende soorten voedsel ander keukengerei en gereedschap gebruiken. Om gerechten zonder allergenen te maken, moet u waar mogelijk verschillende aanrechten en keukengereedschappen gebruiken. Als dit niet haalbaar is, moet je de klanten informeren.

« Vorige
Bericht 61 van 368
Volgende »