Menu

Millennials: de perfecte doelgroep en hoe ze aan te trekken

Geplaatst op 21-11-2022 door Redactie

Elk restaurant met langetermijndoelstellingen voor uitbreiding kan niet voorbijgaan aan de generatie die tussen 1977 en het midden van de jaren negentig is geboren. Sinds de babyboomers is deze generatie, de zogenaamde "Millennials", de belangrijkste en meest invloedrijke. Omdat zij ervaringen belangrijker vinden dan dingen, zijn millennials bijzonder ontvankelijk voor het eten bij FoodTrucks. Het feit dat een FoodTruck meer biedt dan alleen lekker eten is een van de attracties. Het is een hele ervaring. Deze toegewijde mensen hechten meer waarde aan duurzaamheid en het maken van een verschil dan aan ongewone ervaringen. Millennials houden ook van gemak en hebben geen tijd om thuis te koken, dus ze waarderen een korte en snelle hap. Wat is er beter om aan hun behoeften te voldoen dan een FoodTruck? In deze blog geven we redenen waarom en hoe je je op Millennials moet richten.

  • WAAROM?

    De millennial generatie is de werkende generatie die vaker geen tijd heeft om te koken en dus buiten de deur eet in tegenstelling tot de oudere generatie die meer vrije tijd heeft en thuis kookt. Een praktische optie voor een snel en goedkoop diner is een FoodTruck. Bovendien hebben Millennials de meeste economische invloed van alle generaties. Door de voorkeuren van Millennials zijn veel van de huidige populairste eettrends ontstaan. De millennial generatie is geïnteresseerd in de specifieke kenmerken van de keten, gezonde eetgewoonten, etnische specialiteiten en innovatieve fusies. Last but not least zullen oudere Millennials die ouders zijn hun kinderen meenemen. Dankzij deze doelgroep zullen er meer mensen te voeden zijn.

    WAAROM?
  • HOE?

    Nu we je hebben overtuigd dat Millenials de perfecte doelklanten zijn, moeten we je natuurlijk vertellen hoe je jouw FoodTruck aantrekkelijk maakt voor deze doelgroep.

    • Creëer een ervaring:Je klanten heerlijke gerechten geven is tegenwoordig niet meer genoeg voor een restaurant. Millennials geven voorrang aan uitstraling en ervaringen. Wat voor vibe heb je in je FoodTruck? Verbetert het gebruik van achtergrondmuziek en wanddecoratie de klantervaring? Om de belevingsfactor en de sociale status van je FoodTruck te verhogen, kun je denken aan het bereiden van maaltijden aan tafel of het organiseren van wekelijkse thema-avonden en evenementen. Leg naast de bereiding ook de nadruk op de presentatie van het eten. Millennials geven de voorkeur aan eten dat er zowel mooi uitziet als lekker smaakt, zodat ze verleidelijke foto's kunnen uploaden naar Instagram.
    • Creëer een sociale omgeving: Wanneer ze uit eten zijn, geven millennials hoge prioriteit aan sociale interactie. Millennials vertellen hun vrienden over hun favoriete restaurants als ze tevreden zijn over de keuken en de service. Millennials zijn ook ontvankelijk voor aanbevelingen van anderen. Door programma's te creëren om eigen klanten aan te moedigen vrienden voor te stellen, beoordelingen te geven en getuigenissen in te dienen, kunnen FoodTruckers hun marketingkosten verlagen. Met e-mails, coupons, loyaliteitsprogramma's, brochures en interne bewegwijzering kun jereclame maken voor huidige klanten.
    • Neem foto's: Zoals benoemd in het eerste punt, houden Millennials van visuele media. Je kanmeer klanten hebben als jemeer foto's maakt. De meest recente technologische ontwikkelingen, zoals sociale media of ideeën voor hulp bij opdrachten, helpen klanten bij het nemen van beslissingen over waar ze uit eten gaan of wat ze moeten kopen bij het winkelen. Door echte foto's van delicatessen te schieten, geef je hen de kans om op ontdekkingstocht te gaan en vertel je hen precies wat ze willen horen. Zorg er bovendien voor dat je keuken er fantastisch genoeg uitziet voor Instagram. Millennials zullen niet zo gemotiveerd zijn om terug te gaan als dat niet het geval is.

    HOE?
  • De millennial generatie is beter geïnformeerd en opgeleid dan voorgaande generaties. Zij maken zich zorgen over de toestand van de aarde en waarderen bedrijven die idealen als milieuverantwoordelijkheid hooghouden en duurzame goederen leveren. We hebben twee belangrijke punten opgeschreven:

    • Wees transparant: Je moet zo open mogelijk zijn. Je moet eerlijk en transparant zijn bij Millennials omdat ze deze kwaliteiten waarderen. Ze zijn geïnteresseerd in alle ingrediënten die je hebt gebruikt, je bronnen en de manieren waarop je bedrijf de maatschappij ten goede komt. Open en eerlijk genoeg zijn om hen je verhaal te vertellen is een ander aspect van transparantie.
    • Heb gezonde voedingsopties: In vergelijking met vorige generaties kopen millennials minder bewerkte voedingsmiddelen. Ze eten liever hele, onbewerkte, raw producten. Zorg voor vegetarische opties en gezonde smoothies op je foodtruck als gezonde vervangers.

Archief
Deel dit artikel

Gastbloggen?

We zijn altijd op zoek naar enthousiaste schrijvers voor ons platform. Neem vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier.

Contact opnemen
« Vorige
Bericht 58 van 370
Volgende »