Menu

Hoe maak je jouw klanten (meer dan) gelukkig?

Geplaatst op 26-04-2018 door Redactie

Als fervente foodtruck-eigenaar weet je dat de business niet stopt bij de uitstraling van je wagen en de gerechten die je verkoopt, maar dat de uitstraling en omgang met klanten minstens net zo belangrijk is. Echter met honderden concurrenten in Nederland alleen al, geven we je graag wat tips voor een nóg betere klantervaring.

  • Tip #1: Luister en leer

    Luisteren naar je klanten en van ze leren is cruciaal voor je foodtruck. Je klanten zijn tenslotte de bron van jouw inkomsten en verdienen het om serieus genomen te worden. Dit wil niet zeggen dat je klakkeloos moet doen wat ze je vertellen of aanraden, jij weet als geen ander wat jouw foodtruck wel of niet nodig heeft. Anderzijds, wie kan er nu beter advies geven omtrent klantervaring dan de klant zelf? Probeer het advies of feedback die je krijgt zoveel mogelijk toe te passen.

    Tip #1: Luister en leer
  • Tip #2: Niks minder dan het beste

    Wij begrijpen ook wel dat de druk soms erg hoog oploopt. Het ene moment is er niemand in een tien meter radius van je truck te verkennen en nog geen 10 minuten later wil het halve festival gezelschap bij jou zijn maaltijd bestellen. Vergeet niet dat elke maaltijd die je aan de klant overhandigt een visitekaartje is en deze dient dus altijd in orde te zijn. Onthoudt dit principe altijd; geef de maaltijd pas aan de klant als je zeker weet dat je de kwaliteit van je gerecht (en daarmee je hele foodtruck-zaak) kunt garanderen. Je klanten zullen je dankbaar zijn en de kans is groot dat ze je daardoor aanraden bij andere potentiële klanten.

  • Tip #3: Geef dat beetje meer

    Om tip #2 nog wat uit te breiden willen wij benadrukken dat ook communicatie met de klant echt heel erg belangrijk is. Er is geen deugdelijk excuus om niet vriendelijk te zijn, om een beetje persoonlijkheid toe te voegen aan de maaltijd die je overhandigt, ook als het druk is. Het hoeft namelijk helemaal niet lang te duren. Vraag of ze het naar hun zin hebben, maak een opmerking over het weer of geef een leuk complimentje. Mensen vinden het namelijk heel belangrijk als mens behandelt te worden, en niet als nummer. Het kost je misschien drie seconden extra, maar het voegt net dat beetje persoonlijkheid toe wat jouw foodtruck extra bijzonder maakt.

  • En verder..

    De klant is de baas en hij kan iedereen ontslaan; simpelweg door te kiezen zijn geld niet langer bij jou, maar ergens anders te besteden. Belangrijk dus de klant tevreden te maken en een onvergetelijke indruk achter te laten! Heb je nog niet genoeg gehad aan deze tips? In dat geval hebben we speciaal voor jou nog 4 gouden tips om je op weg te helpen. Voor de filosofen onder ons hebben we hier nog wat leuke quotes op een rijtje gezet ter inspiratie.

Archief
Deel dit artikel

Gastbloggen?

We zijn altijd op zoek naar enthousiaste schrijvers voor ons platform. Neem vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier.

Contact opnemen
« Vorige
Bericht 264 van 368
Volgende »