Menu

Foodtruck Insight: De Pieper Mobiel

Geplaatst op 22-05-2016 door Redactie

Arn Zuyderduin is de trotse eigenaar van De Pieper Mobiel. Een mobiele aardappelpromotie als het ware, want De Pieper Mobiel is niet alleen een levensgrote aardappel, je kunt er heerlijke aardappelgerechten zoals frites en patates bravas eten tot en met heerlijke menuutjes waarin de aardappel centraal staat.

De Pieper Mobiel, eens het geesteskind van Roos en Herman en vormgegeven door kunstenaar Sander Grooten, kwam begin 2016 te koop. Roos en Herman vonden na 2 jaar toeren met De Pieper Mobiel andere uitdagingen en boden hem te koop aan. Arn was niet echt van plan foodtrucker te worden maar bij het zien van De Pieper Mobiel was hij meteen enthousiast.

  • "Bij een goeie foodtrucker koop je niet zijn gerecht maar zijn passie!"

    Foodtruck Insight: De Pieper Mobiel
  • De patatkoning

    Arn Zuyderduin, ook wel bekend als 'de Amersfoortse Patatkoning' begon zijn carrière in de piepers al in 1987. In 1999 kreeg hij de gelegenheid een friteszaak over te nemen in Amersfoort die hij 'Vlaams Friteshuis Van Gogh' doopte, naar het befaamde schilderij 'De Aardappeleters' van Vincent van Gogh.
    Die naam Patatkoning dankt hij enerzijds aan het feit dat hij alles van aardappels weet en hoe hij daar de beste frites van kan bakken. Zijn imperium in Amersfoort is inmiddels uitgebreid tot 2 friteszaken en daarnaast treedt hij ook nog op als adviseur voor mensen die ook graag een patatzaak willen beginnen.
    En dan ook nog foodtrucker worden? "Eigenlijk hoefde ik dat niet zo nodig, maar toen ik De Pieper Mobiel te koop zag staan, was ik verkocht. Zo'n prachtig kunstwerk en precies in de lijn van waar mijn hart ligt: aardappels! Dat zag ik wel als een uitdaging."

  • Arn praat even gemakkelijk over Frieslanders, Remarka's en Bintjes, over wat goede en slechte frites is als over het plezier dat hij beleeft aan de logistieke operatie op de festivals waar hij zijn Pieper Mobiel een prominente plek wil geven. "De Pieper Mobiel is echt míjn ding. Voorlopig krijgt dat mijn volledige aandacht omdat ik het leuk vind om te doen, het geregel, wel/geen water, stroom enzovoort, en niet te vergeten een goede plek want het is een enorm ding."

  • Ondernemen

    De Pieper Mobiel tref je hoofdzakelijk op festivals of grote events. "Om een goeie dag te draaien moet ik toch wel 500 porties kunnen verkopen anders loont het de moeite van alle inspanningen niet. We stonden laatst met 5 friteskramen op een festival in Rotterdam en hadden alle vijf een goede omzet gedraaid. Frites blijft een gewilde snack en als dan het weer enzo nog meezit, dan is het een goede business."

    Over het grote aanbod aan festivals zegt Arn: "Je moet wel goed selecteren welke je wel en welke je niet doet. Het aantal te verwachten mensen wat op zo'n festival afkomt is voor mij een belangrijk criterium en uiteraard welke foodtrucks er nog meer staan. De kleinere events zijn voor mij niet zo interessant." Gezien het groeiend aantal foodtrucks, inmiddels meer dan 500 in Nederland, zegt hij: "Ik denk dat zo'n 20% een goede boterham kan verdienen. 80% zal er, denk ik, iets naast doen maar ervan leven? Ik denk het niet!"

    Ondernemen
  • Voor de promotie van De Pieper Mobiel heeft hij uiteraard een eigen site waarvan de vindbaarheid natuurlijk belangrijk is. Facebook, Instagram en Pinterest als social media zijn ook belangrijk om de actualiteit rond De Pieper Mobiel te communiceren. Ook staat De Pieper Mobiel op verschillende portals waarbij sinds kort dus ook FoodTruckBooking.com. "FoodTruckBooking is wel interessant. Als ik er maar één goede booking van krijg dan heb ik de kosten van het account er al uit."

    Dat De Pieper Mobiel ook als object de aandacht trekt blijkt uit een aanvraag die Arn ontving van de EU om De Pieper Mobiel in te zetten als internationaal promotievehikel voor de Nederlandse aardappel. En dat is niet alleen omdat De Pieper Mobiel er mooi uitziet. Ook de kennis en ervaring van Arn om van die aardappels heerlijke gerechten te maken spelen daarin zeker een rol.

    Wil je meer weten over De Pieper Mobiel:bekijk de website of Facebook

    Foodtruck Insight: De Pieper Mobiel
« Vorige
Bericht 329 van 370
Volgende »