Menu

Zelfverzekerder worden als Foodtrucker

Geplaatst op 15-06-2018 door Redactie

In een branche met concurrentie zoals die in de Foodtruck-wereld, is het niet gek dat onzekerheid over jouw business regelmatig de kop opsteekt. Of deze onzekerheid terecht is of niet, dat laten we in het midden. Jij kent je eigen talenten en foodtruck het beste en weet zelf waar je goed en juist minder goed in bent. Daarom willen wij van Foodtruckbooking je graag drie tips geven om je zelfverzekerder te voelen in de wereld van de Foodtruck.

  • Groeien in onbekend terrein

    Steek je moeite in dingen waar je nog niet zo goed in bent, maar waar je wel beter in wilt worden. Het klaarmaken van een ingewikkeld recept, of het organiseren van een eigen foodtruck evenement. Het kan zomaar zijn dat je tegengehouden wordt door je eigen onzekerheid, ingepakt met excuses, om iets nieuws te doen of beter te worden in dat wat je wilt bereiken. Door de sprong toch te wagen en het te beleven, doe je niet alleen ervaring op, maar wordt je zelfverzekerder omdat je jezelf het ongelijk hebt bewezen.

    Groeien in onbekend terrein
  • Blijven leren

    Naast het opdoen van nieuwe ervaringen, is blijven leren essentieel om je zelfverzekerder te voelen. Niet alleen dat, maar het bijleren van nieuwe theorie of technieken helpt je business met groeien! Probeer je vooral te focussen op het leren van nieuw materiaal dat je interessant lijkt, maar waar je nog niet zoveel verstand van hebt. Misschien is dat wel de zakelijke kant van de foodtruck of de verdieping in wetten en regels. Hoe meer je bijleert en hoe meer je weet, hoe zelfverzekerder jij je zult voelen. Je weet immers precies hoe het zit en kunt van jezelf op aan.

  • Van groot naar klein

    Weet jij waar jouw onzekerheid vandaan komt? De kans is groot dat je veel mooie dromen had voordat je begon met de foodtruck. Je hebt een plan gemaakt, doelen gesteld.. maar het is allemaal (net) niet zo gelopen als je had gehoopt. Hierdoor kun je gaan twijfelen over je competenties of zelfs je ambitie, maar dat is het niet! Waarschijnlijk waren zijn dromen en doelen simpelweg te groot voor het moment. Bouw momentum op door kleinere doelen te stellen en deze te behalen, stap voor stap; niet door ‘nutteloze’ doelen te stellen, maar door je grote doel realistisch op te delen. Door de kleinere doelen te halen zul je je niet alleen zekerder voelen, je geeft jezelf de tijd om te groeien en te leren. En dat is goed voor je business!

     Van groot naar klein
Archief
Deel dit artikel

Gastbloggen?

We zijn altijd op zoek naar enthousiaste schrijvers voor ons platform. Neem vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier.

Contact opnemen
« Vorige
Bericht 250 van 370
Volgende »