Menu

Wat je als foodtrucker van een traditioneel restaurant kan leren

Geplaatst op 22-06-2018 door Redactie

Er zitten voor- en nadelen aan het hebben van een foodtruck, net zoals er voor- en nadelen zitten aan een restaurant. Toch zitten foodtruck-restaurants in de lift, waardoor er nog steeds foodtrucks bijkomen. Ondanks dit zullen traditionele restaurants altijd een populair blijven. Precies daarom is het belangrijk als foodtrucker bepaalde aspecten van de traditionele restaurants te implementeren in hun foodtruck, als ze dit niet al hebben gedaan.

  • Fooi-mindset

    Ondanks dat fooi een overwegend Amerikaans fenomeen is, zie je het steeds vaker terug in de Europese horeca-cultuur. Voor veel horecamedewerkers die veel lange uren maken is dit een motivatie vriendelijk en actief te blijven, ook tijdens de drukste en meest stressvolle uren. Voor een foodtrucker is fooi misschien geen drijfveer, maar een goede klantervaring is minstens net zo belangrijk. Het trekt indirect meer klanten aan, wat zorgt voor een betere omzet en het is dus van groot belang altijd vriendelijk te blijven.

     Fooi-mindset
  • Welkom

    Voor een traditioneel restaurant is uitstraling minstens net zo belangrijk als voor een foodtruck. Dat wil zeggen, niet alleen hoe het restaurant er uit ziet, maar de algemene sfeer die een restaurant uitstraalt in zowel uiterlijk als personeel. Bij een foodtruck is het gevoel van welkom en sfeer net zo belangrijk! De maaltijden die je serveert zijn maar een deel van de ervaring. Ben vriendelijk, zoals we hierboven al hadden besproken, en geef je klanten ten allen tijden het gevoel dat ze welkom en gewild zijn.

  • Adverteren

    Maak een rondje in de stad en stop bij het eerste de beste fastfood restaurant dat je tegenkomt. Een ding zal je opvallen, of het nu een Subway of McDonald's is: grote posters met ‘fantastische deals!’ bekleden met trots het gebouw van de fastfoodketen. Goed, er zijn foodtrucks die advertenties al lang hebben geïmplementeerd in hun foodtruck, maar er zijn er ook genoeg die dit nog niet doen. Je maaltijden zijn je nummer 1 wapen, gebruik deze in je strijd tegen de concurrentie! Hoe eerder jij de klant kunt overtuigen jouw foodtruck als lunch-optie te kiezen, hoe beter. Ben creatief, deel flyers uit, hang ze op, gebruik een bord in de buurt van je foodtruck; de lat ligt zo hoog als dat jij hem legt.

    Adverteren
  • De omgeving

    Je bent vast wel eens uit eten geweest in een Grieks restaurant. De typisch Griekse beelden, beplanting, schilderijtjes en muziek geven je het gevoel alsof je met het binnengaan van het restaurant plotseling in Griekenland beland bent. Een mini-vakantie in de tijd van een dinner, hoe mooi is dat? Maak het eten bij jouw foodtruck meer dan een hongerstiller; maak het een ervaring. Dit maakt dat klanten jouw foodtruck niet snel zullen vergeten.

    De omgeving
Archief
Deel dit artikel

Gastbloggen?

We zijn altijd op zoek naar enthousiaste schrijvers voor ons platform. Neem vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier.

Contact opnemen
« Vorige
Bericht 250 van 372
Volgende »