Menu

Hoe boost je het succes van je foodtruck?

Geplaatst op 27-06-2018 door Redactie

Als ondernemer van een bedrijf is een vooruitstrevende instelling essentieel als je de concurrentie voor wilt blijven en dus relevant wilt zijn. Dit is voor foodtruckers niet anders. Het invoeren van kleine veranderingen in je routine kunnen er voor zorgen dat je foodtruck het beter en goed blijft doen.

  • Schema en planning

    Het runnen van een foodtruck, of welke business dan ook, heeft leuke en minder leuke aspecten. Wanneer je plezier hebt in wat je doet, hoef je jezelf niet te motiveren. Maar voor de taken die meer van je energie vragen, is het verstandig deze praktisch in te plannen. Ben jij iemand die in de ochtend echt eerst even moet opstarten met een kop koffie? Geef jezelf dan ook de ruimte dit te doen. Plan vervelende taken in op momenten dat jij er de energie en motivatie in kunt steken. Misschien ben je een echte nachtuil, omdat je dan de rust en stilte om je heen hebt die je helpen te concentreren op de minder leuke taken. Maak gebruik van je eigen persoonlijke voorkeuren.

    Schema en planning
  • Locatie

    Het vereist misschien wat papierwerk, maar eens in de zoveel tijd van locatie veranderen (of wanneer je merkt dat de omzet simpelweg te laag is) geeft je de kans meer klanten aan te trekken en de bekendheid van je foodtruck te vergroten. Je zult uit je comfortzone moeten stappen om nieuwe resultaten te boeken. Als je alleen maar blijft doen wat je al deed, zal er ook blijven gebeuren wat er altijd gebeurt. Verandering creëren heeft verandering in resultaat tot gevolg. Het organiseren van (kleinschalige) evenementen of catering is ook een goede manier meer klanten en bekendheid te creëren.

    Locatie
  • Menu

    We willen jou als chef niet vertellen hoe je je werk moet doen. Het leuke van het hebben van je eigen foodtruck is juist dat je de keuze hebt deze zelf aan te kleden en persoonlijk te maken. Echter kan het positief uitpakken als je je menu aanpast daar waar dat nodig is. Dit kunnen kleine veranderingen zijn, zoals het lichtelijk aanpassen van de ingrediënten van een of enkele gerechten. Gerechten die niet goed verkopen schrappen of vervangen door nieuwe recepten is natuurlijk ook altijd een optie. Het implementeren van seizoensgebonden recepten, of het maandelijks veranderen van een gerecht op de kaart, geeft klanten telkens iets nieuws om naar uit te kijken en dus terug te komen naar jouw foodtruck.

    Menu
« Vorige
Bericht 247 van 368
Volgende »