Menu

Zo win (en behoud) je het vertrouwen van je Foodtruck klanten

Geplaatst op 24-08-2018 door Redactie

Er zijn eindeloos veel manieren om het vertrouwen van je klanten te versterken. Als foodtrucker, voornamelijk op vaste locatie, zijn vaste klanten een betrouwbare bron van inkomen. We hebben een aantal manieren op een rij gezet waarmee je het vertrouwen van je foodtruck klanten versterkt en sterk houdt.

  • Consistentie

    Kwaliteit dient altijd prioriteit te zijn, maar minstens net zo belangrijk is consistentie in kwaliteit. Je vaste klanten zijn niet voor niks vaste klanten; ze verwachten een bepaalde standaard van jouw foodtruck; zowel van het voedsel, de manier waarop ze geholpen worden, etc. Aim altijd voor hoger, maar zorg dat je in ieder geval nooit minder geeft.

    Consistentie
  • Klantenservice

    We kunnen hier natuurlijk niet genoeg op hameren! Maar zoals we al eerder uitgelegd hebben, houdt een goede klantenservice niet op bij vriendelijkheid. Een goede klantenservice betekent dat je net dat stukje verder gaat om je klanten tevreden te maken. Denk in oplossingen in plaats van problemen.

    Klantenservice
  • Informeer

    Elke foodtruck ondervindt vroeger of later bepaalde aanpassingen en veranderingen, in het menu of op een ander gebied. Meestal is dit positief, maar negatieve veranderingen (voor de klant) kunnen net zo goed voorkomen. Hoe meer je je klanten betrekt bij zowel goed als slecht nieuws, hoe meer ze je zullen vertrouwen. Dit lijkt misschien eng, maar je kunt vaak beter open kaart spelen dan je klanten negatief verrassen.

    Informeer
  • Uniek

    Makkelijker gezegd dan gedaan; uniekheid is iets wat je niet kunt forceren, je moet het hebben. Bedenk wel dat er vele manieren zijn om uniek te zijn, het start en stopt niet bij de uitstraling of naam van je foodtruck. Ben uniek, maar blijf altijd bij jezelf. Je hoeft geen circus van je foodtruck te maken om uniek te zijn. Als je te ver van jezelf af gaat staan, is de kans op falen groot.

    Overzicht kwijt? Neem maandelijks een moment om eens kritisch naar je foodtruck te kijken en de feedback van je klanten te verwerken om je concept te verbeteren.

« Vorige
Bericht 234 van 370
Volgende »