Menu

De 3 kerncompetenties die een Foodtruck medewerker moet bezitten!

Geplaatst op 01-02-2017 door Redactie

Het foodtruck seizoen 2017 draait al weer op volle toeren en wellicht overweeg je om extra personeel in te schakelen wanneer dat nodig is. Er zijn 3 competities waar deze foodtruck medewerker zeker aan moet voldoen.

  • Betrouwbaarheid

    De meest onderschatte kwaliteit van allemaal: Betrouwbaarheid De meeste ondernemers nemen deze competentie voor lief tot op het moment dat ze moeten kunnen rekenen op hun personeel. Jouw medewerker kan dan wel een tovenaar in de keuken zijn maar als hij niet betrouwbaar is dan is hij van weinig toegevoegde waarde.Helaas is deze kwaliteit moeilijk te meten en moet je duidelijk je verwachtingen uitspreken aan de sollicitant. In de foodtruck business is het soms nodig om wat langer door te werken of snel wat extra inkopen te doen als je bijna uitverkocht bent en dan moet je als eigenaar kunnen bouwen op je personeel.Betrouwbaarheid, om wat voor reden dan ook, is één van de meest onderschatte kwaliteiten, maar het is zeer essentieel in de foodtruck business.

    Betrouwbaarheid
  • Customer Service Goeroe

    Slechte recensies kunnen je omzet laten zinken als een doeltreffende torpedo. We leven in een tijd waar iedereen op meerdere platforms een recensie kan achterlaten die vervolgens door iedereen in te zien is. Het is dus van belang dat de gasten die je hebt mogen bedienen te spreken zijn over je service, presentatie en niet te vergeten de kwaliteit.Nu is het natuurlijk niet reëel om van je nieuwe personeelslid te verwachten dat hij of zij een costumer service goeroe is maar hij moet er wel alles aan doen om uw klanten blij te maken en hun beleving bij uw foodtruck zo aangenaam mogelijk te maken.Dit betekent dat ze mee moeten kunnen in de stelling dat “de klant altijd gelijk heeft”. Dit lijkt nu misschien niet belangrijk maar ook deze eigenschap zal ervoor zorgen dat u betere recensies ontvangt en daardoor dus meer opdrachten kan krijgen. Zorg ervoor dat uw service net zo is als die van een sterrenrestaurant.

    Customer Service Goeroe
  • Kennis van de horeca en het werken in de keuken

    Indien je nieuwe werknemer nul ervaring heeft op het gebied van horeca of het werken in een keuken dan zal je juist in deze drukke periode veel bezig zijn met het aansturen van je nieuwe medewerker. Terwijl deze jou juist moeten verlichten van een aantal taken. Simpel gezegd; jouw taak moet lichter worden in plaats van zwaarder.Iemand die al ervaring heeft is makkelijker in te leren en zal zelf ook veel meer te brengen hebben dan iemand die steeds gestuurd moet worden. Dus als je iemand wil aannemen zorg dan dat deze betrouwbaar is, een goed oog heeft op customer service en al de nodige ervaring heeft. Indien je je hieraan houdt zal er niets meer in de weg staan om er een knallend succes van te maken en dat is ook precies de reden waarom je op zoek bent naar iemand.

« Vorige
Bericht 314 van 372
Volgende »