Menu

Jouw website als visitekaartje

Geplaatst op 19-04-2019 door Redactie

Naast je foodtruck zelf is jouw website je ultieme visitekaartje. Op je website kun je namelijk het complete verhaal van jouw onderneming vertellen. Als je het goed aanpakt tenminste. Een website maken is niet lastig, daar zijn tegenwoordig allerlei eenvoudige tools voor beschikbaar. Ook de foodtruckondernemer zonder designskills en met een klein budget kan hiermee een representatieve website maken. Zorg wél altijd voor een goed verhaal. Met onze tips creëer je complete content die je bezoeker informeert én overtuigt!  

Zie je website als een boek waarin je jouw hele verhaal vertelt, een soort autobiografie. Waarom heb je gekozen voor dit vak? Wat betekent het voor jou om foodtruckondernemer te zijn? Waar komt je passie en liefde voor eten vandaan? Op jouw website kun je deze – en meer – vragen beantwoorden. Je vormt ermee jouw imago, je toont je karakter. Hoe persoonlijker, hoe beter. Ennuh: hoe leuk jouw persoonlijke verhaal ook is, vergeet vooral ook niet het verhaal van jouw product te vertellen! 

  • Maak het leuk

    Niemand koopt een saai boek. Dus als je jouw verhaal vertelt: vertel het leuk! Met details. Vol passie. Spreek in de taal van jouw doelgroep. En maak je content ook visueel interessant met een flitsend design, video’s en foto’s. Geef een kijkje in de keuken: hoe bereid je jouw favoriete gerecht? Echte foodies leren jou zo beter kennen én ze leren meteen iets over koken of over het leven van een foodtruckondernemer. Ook mooie foto’s doen het goed. Plaats toffe foto’s van je foodtruck op een vet festival of een andere te gekke locatie. Je mag best trots zijn op je foodtruck en laat dat ook gerust zien aan je klanten.

    Maak het leuk
  • Informeer

    Beleving is belangrijk, maar complete en duidelijke informatievoorziening zeker ook. Ben je ook beschikbaar voor zakelijke evenementen? Of verzorg je catering op besloten feestjes? Wat maak je zoal klaar? En welke ingrediënten gebruik je daarvoor? Vertel over dieetwensen en allergie-aanpassingen. Over waar je te vinden bent, en wanneer. Zorg dat alle vragen die mogelijk leven bij je bezoekers beantwoord worden op je website. Ook partijen als de Kamer van Koophandel en de Belastingdienst stellen trouwens eisen aan de informatie op jouw website. Jouw bedrijfsnaam, vestigingsadres, contactgegevens, KvK- en BTW-nummer zijn verplichte kost. Heb je keurmerken, certificaten en vergunningen? Vergeet die ook zeker niet te vermelden.

  • Creëer betrokkenheid

    Sta altijd open voor vragen of suggesties van bezoekers. Hun frisse blik zorgt vaak voor de beste feedback. En dat maakt jouw website én onderneming alleen maar beter. Contactgegevens - een telefoonnummer, contactformulier of e-mailadres – mogen niet ontbreken op je website. Communicatie gaat twee richtingen op; zoek dus vanuit jezelf ook verbinding met je klant. Door nieuwsbrieven te versturen bijvoorbeeld. Of gebruik naast je website ook sociale media.

  • Overtuig

    Informeren en entertainen is leuk, maar voor jou als ondernemer is er nog iets heel belangrijk: overtuigen. Jij wilt gewoon een rij voor je foodtruck. Iedereen moet weten dat jouw product het lekkerste, mooiste, voordeligste, lokaalste en/of duurzaamste is. En waarom. Als je slim bent hebt je die informatie natuurlijk al verweven in je hele verhaal. Een andere methode? Bied de bezoekers van je website een extraatje. Korting op een menu als ze zich inschrijven op je nieuwsbrief, bijvoorbeeld. Verstop een ‘geheime’ promocode. Organiseer een winactie met tickets voor dat fantastische foodfestival (waar jij natuurlijk óók bent!). Alles om jouw bezoekers het laatste zetje in de rug te geven om daadwerkelijk langs te komen bij jouw foodtruck. En als ze er dan eenmaal zijn, gaan ze nooit meer weg, want jouw foodtruck is de beste!

« Vorige
Bericht 207 van 366
Volgende »