Menu

Foodtrucks: de beste reclame zijn ze zelf

Geplaatst op 19-02-2020 door Redactie

Foodtrucks staan ​​vooral bekend om hun creatieve en heerlijke keuken. Maar wist je dat deze mobiele keukens ook ideale reclametrucks en dus hun eigen visitekaartje zijn? Met hun eigen branding, presentatie en look&feel, kun je wel spreken van een ultieme mobiele pop-upervaring. Bekijk onderstaande redenen waarom foodtrucks het perfecte advertentieplatform zijn.

  • Foodtrucks creëren betrokkenheid

    Het gebruik van een foodtruck als advertentieplatform is een van de beste manieren om betrokkenheid tussen jouw foodtruck of merk en jouw klanten te creëren en te bevorderen. De foodtruck an sich trekt al gelijk de volle aandacht. Naast de reguliere foodtrucks zien we ook steeds meer merken gebruik maken van een foodtruck als reclame 'uithangbord', we spreken dan ook van merkbeleving of brand activation. Zo ook stapte de HEMA in een foodtruck met de wel bekende rookworsten en hotdogs.

    Foodtrucks creëren betrokkenheid
  • Inzet van foodtrucks: een mobiele strategie

    In plaats van een statisch reclamebord dat vast staat op één locatie, kun je ook kiezen voor een meer opvallende en bewegende vorm. Een foodtruck dus! Lufthansa Airlines is een mooi voorbeeld, ze gebruikten een hamburgertruck - compleet met een staart van een vliegtuig - en reden hiermee door het land om hun nieuwe vliegtuigmenu te serveren en presenteren. Door deze mobiele strategie trok Lufthansa nationale aandacht.

    Inzet van foodtrucks: een mobiele strategie
  • Directe interactie met je doelgroep / klanten

    Interactie met je doelgroep is van cruciaal belang als het gaat om promotie en bekendheid, een foodtruck biedt de kans om echt in contact te komen met hun klanten. Foodtruckeigenaren kun je ook wel zien als eigen 'merkambassadeurs'. Zo sta je niet alleen direct in contact met de klant, maar kun je ook een blijvende indruk achterlaten door een andere communicatieve aanpak.

    Dit zijn slechts een paar redenen waarom foodtrucks het perfecte advertentieplatform zijn, het zit ‘m dus in de mobiliteit, verhoogde betrokkenheid en directe interactie met consumenten.

    Het gebruik van een foodtruck is dus een mooie strategie en een uitdagende manier om je boodschap, gerechten en brand te verspreiden.

    Spread the buzz!

    Directe interactie met je doelgroep / klanten
  • Foodtruck huren met eigen branding?

    Bij Foodtruckbooking.com kun je ook een foodtruck huren waarin je jouw eigen gerechten kunt bereiden of van waaruit je een product of dienst kan aanbieden, die je ook nog eens kan branden zoals jij dat wilt!

    Bekijk de mogelijkheden en/of vraag een vrijblijvende offerte aan:
    FOODTRUCK ZONDER PERSONEEL

    Foodtruck huren met eigen branding?
Archief
Deel dit artikel

Gastbloggen?

We zijn altijd op zoek naar enthousiaste schrijvers voor ons platform. Neem vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier.

Contact opnemen
« Vorige
Bericht 163 van 368
Volgende »