Menu

Kookshow in Foodtruck: is YouTube een medium voor jou?

Geplaatst op 24-12-2020 door Redactie

Zichtbaarheid in coronatijden is moeilijk te bereiken. Als je je creativiteit naar de wereld wilt brengen, is YouTube een goed idee!

Er zijn veel gekwalificeerde medewerkers in de horeca, maar de hiërarchie van een keuken of de stress en tijdsdruk in een foodtruck laat niet altijd iedereen toe om zijn creativiteit ten volle te ontplooien. Als je meer uit je kookcarrière wilt halen of je meer creativiteit wilt uiten, waarom zou je dan niet je eigen YouTube-kookprogramma maken? Misschien zelfs in je eigen foodtruck? Hierdoor heb je tegelijkertijd ook goede content voor je Facebookpagina en je website. Lees verder om te ontdekken hoe YouTube je kan helpen jouw vaardigheden te verbeteren en misschien zelfs je inkomen te verhogen en je carrière te transformeren. Hier vind je tips om je eigen YouTube kookkanaal te starten.

  • Tips voor een YouTube-kookprogramma

    Een succesvol YouTube-kanaal kost veel werk, maar we hebben op een rij gezet hoe je je YouTube-kookprogramma in deze eenvoudige stappen kunt opsplitsen:

    1. Bekijk zoveel mogelijk kookprogramma's op YouTube. Kijk wat anderen doen en bedenk waar je iets nieuws op de markt kunt brengen. Bouw je concept rond iets waarvan je zeker weet dat je het goed kunt doen met een uniek perspectief en je persoonlijke invloed.

    2. Ontdek hoe je recepten kunt brainstormen, testen, filmen en bewerken. Schrijf een schema op dat bij je leven past en houd je eraan. Regelmatige uploads (een keer per week of meer) helpen je om je volgers te behouden.

    3. Maak een storyboard voor elke show voordat je een video maakt. Oefen het richten op het publiek met het recept en denk na over de foto's die je van je gerecht wilt maken. Bedenk wat het nuttigst en verleidelijkst is voor uw publiek.

    4. Maak sociale media profielen om je kanaal te promoten en te linken. Plaats bijvoorbeeld stilstaande beelden van je video's met een link naar YouTube of laat je volgers nieuwe recepten voorstellen op Twitter.

    Tips voor een YouTube-kookprogramma
  • Vaardigheden

    Als je kookcontent voor YouTube maakt, betekent dit dat je jouw technieken en recepten vaak zult gebruiken. Je besteedt veel tijd aan het testen van gerechten, het gebruiken van brainstormtechnieken, het praten met camera's en het nadenken over elke stap in je recept.

    Hier zijn enkele vaardigheden waaraan je kunt werken voordat je je eigen kanaal start:

    • Basiskooktechnieken: je moet natuurlijk je weg in de keuken kennen als je wilt dat anderen jou kunnen zien koken.
    • Lesgeven: oefen met het opsplitsen van je recepten in gemakkelijk te begrijpen stappen.
    • Perfectioneren: kokende YouTubers besteden uren of soms dagen aan het perfectioneren van recepten. Zorg dat je precies weet hoe je de gerechten tot in de puntjes uitwerkt.
    • Sympathie: beschouw dit als de "it" -factor. Hoe kun je je persoonlijkheid gebruiken om kijkers met plezier naar je video's te laten kijken?
    • Filmen en videobewerking: kijkers zullen onder de indruk zijn van een professioneel gepresenteerde video die leuk is.

  • Content creëren

    Om een ​​loyaal abonneebestand te krijgen, moet je ten minste één video per week uploaden. Je moet echter niets overhaasten of saaie recepten delen. Kijkers willen een unieke draai zien aan elk gerecht dat je maakt, want dat trekt hun aandacht.

    Hier zijn enkele tips voor het plannen van uw YouTube-content:

    • Maak een contentkalender. De gemakkelijkste manier om de aandacht van je abonnees vast te houden, is door regelmatig content voor hen te produceren. Door je video's aan een kalender toe te wijzen, blijf je overzichtelijk.
    • Probeer te voorkomen dat ideeën opraken tijdens het plannen van je content. Creativiteit komt en gaat in spurts, dus vergeet niet om meer video's te maken als je vol ideeën zit.
    • Houd de trends in de gaten. Volg de kanalen van je concurrent en de trendingpagina van YouTube om te zien wat mensen graag willen zien. Maar zoals altijd: leg je focus op je eigen concepten om originele content te creëren.
    • Vraag je kijkers wat ze graag zouden willen zien. Probeer een relatie met je abonnees op te bouwen, zodat je content kunt maken waarvan je weet dat deze interessant is voor je abonnees. Je kan je fans reacties vragen om reacties achter te laten op je video's of sociale media kanalen om ideeën te generen.

    Content creëren
  • Hoe trek je kijkers?

    Als je lid wordt van de YouTube-community, kun je in contact komen met honderden, duizenden of zelfs miljoenen mensen die net zo van eten houden als jij. Elk van deze mensen vertegenwoordigt een kans voor interactie en het besef dat je kanaal succesvol moet zijn.

    Het is belangrijk om gebruikers aan te moedigen zich aan te melden en je content te liken. Als je deze dingen aanhaalt in je video's, worden je kijkers tot actie opgeroepen. Het algoritme van YouTube geeft de voorkeur aan video's met veel vind-ik-leuks en weergaven, dus hoge inzetten kunnen je helpen om op de 'aanbevolen' feeds van andere gebruikers of zelfs op de trending-pagina te verschijnen.

  • Wees voorbereid op interactie

    Hoewel YouTube je flexibiliteit biedt in datums, is het runnen van een succesvolle YouTube-kanaal en de ondersteunende sociale media-profielen praktisch een 24/7 baan. Abonnees willen misschien dagelijkse inhoud op verschillende platforms omdat ze geen genoeg kunnen krijgen van je geweldige en unieke video's en recepten. Leren hoe je jouw werk en jouw persoonlijke leven kunt balanceren, is een uitdaging waar veel fulltime YouTubers voor staan. Als je vanuit huis werkt en het is je taak om op sociale media te zijn, wordt het moeilijk om te weten wanneer je moet stoppen met werken.

    Wees voorbereid op interactie
  • Als je manieren wilt ontdekken om creatiever te zijn in je kookcarrière, overweeg dan om je eigen YouTube-kookprogramma te starten. Dit streven kan je helpen je vaardigheden te verbeteren, wat geld te verdienen en zelfs je carrière te transformeren. Daarnaast vergroot je de bekendheid van je foodtruck door de video's in de foodtruckkeuken op te nemen en te blijven noemen. Het hebben van een succesvol YouTube-kanaal is een enorme tijdsbesteding, maar je toewijding kan je kookcarrière naar een hoger niveau tillen.

« Vorige
Bericht 131 van 370
Volgende »