Menu

3 tips om meer cateringklanten voor je FoodTruck te krijgen!

Geplaatst op 23-04-2021 door Redactie

Nu het zomerse foodtruckseizoen nadert en je met enige hoop licht aan het einde van de tunnel begint te zien, ben je er klaar voor om het aantal horecaklanten van uw foodtruckbedrijf te vergroten? Hier zijn drie tips om je voor te bereiden!

  • DE VRAAG

    Het eerste advies dat we je geven, is om het simpelweg te vragen. Neem de lijst met al je FoodTrucks klanten door en bel of schrijf ze een e-mail. Vraag hen of ze iemand kennen die op dit moment op zoek is naar cateringservices en of ze je persoonlijk kunnen aanbevelen.

    Neem vervolgens contact op met hun aanbevelingen en kijk wat er gebeurt. Mensen hebben de neiging om iemand eerder te boeken als ze worden aanbevolen. Het zou je verbazen hoeveel cateringopdrachten worden geboekt door simpelweg datgene waar we ons soms zo voor schamen: iets vragen.

    DE VRAAG
  • GRATIS VOORPROEFJE

    Als je je ooit hebt afgevraagd hoe je zakelijke klanten kunt krijgen, hoef je ze letterlijk en figuurlijk alleen een voorproefje te geven. Neem contact op met potentiële klanten en laat ze weten dat je ze een gratis voorbeeld geeft om ze jouw menu te laten proeven. Door jouw heerlijke gerechten aan je klanten te laten proeven, kun je laten zien wat jij allemaal in huis hebt en wat je klanten van je cateringservice kunnen verwachten.En je weet wat ze zeggen: alles wat gratis is, smaakt nog nét wat beter!

    Laat ze verschillende gerechten van je menu proeven en vraag naar hun eerlijke mening. Je kunt hierna samen met de klant het perfecte menu samenstellen voor hun evenement.

  • OUDE KLANTEN

    Als je nieuwe gerechten op je menu hebt staan, vergeet dan niet je bestaande klanten erover te vertellen. Bekijk hun bestelgeschiedenis en vraag jezelf af hoe je hen kunt helpen met jouw cateringservice. Als er bepaalde cateringopties zijn die ze nog niet hebben gebruikt (kantoorcatering, bruiloften, enz.), licht ze dan in over jouw nieuwe service. Je kan bijvoorbeeld een vragenlijst sturen naar je huidige klantenbestand. Hierin kun je ze vragen van welke van jouw services ze nog geen gebruik hebben gemaakt, van welk van jouw services ze graag in de toekomst gebruik willen maken en of ze misschien nog bepaalde services missen.

    Wees creatief en vind ma nieren om jouw bestaande klanten te helpen. Hoewel het misschien niet zo lijkt, kan je soms nieuwe klanten vinden in je oude klanten.

  • CONCLUSIE

    Ben je op zoek naar nieuwe horecaklanten, neem dan de tijd om een ​​plan van aanpak op te stellen. Neem contact op met jouw lijst met contactpersonen voor aanbevelingen, vind nieuwe klanten met vragenlijsten en proefprojecten en vergeet niet uw oude klanten te vragen in welke service ze mogelijk geïnteresseerd zijn.

    Als je heel goed bent in het verzorgen van je FoodTruck, laat ons dan weten hoe je dat doet.

    CONCLUSIE
Archief
Deel dit artikel

Gastbloggen?

We zijn altijd op zoek naar enthousiaste schrijvers voor ons platform. Neem vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier.

Contact opnemen
« Vorige
Bericht 117 van 370
Volgende »